Creatievelingen help ons aan dekentjes/knuffels/slingers en kaarten

LET OP : ER ZULLEN REGELMATIG WORKSHOPS OF CREATIEVE BIJEENKOMSTEN WORDEN GEORGANISEERD. KIJK OP ONZE FACEBOOKPAGINA VOOR DE LAATSTE ACTIVITEITEN

TROOSTVRIENDJES

Deze vriendjes zijn voor de kinderen die tijdelijk verblijven bij de Safegroup (opvanghuis voor moeder die gevlucht zijn voor huiselijk geweld). Ze krijgen deze aan het begin van hun begeleiding. Ieder kind krijgt een uniek exemplaar, net zoals zijzelf uniek zijn. Het Happy Hippo Troostvriendje heeft een rits in zijn lijfje waar de kinderen hun opgeschreven zorgen kunnen stoppen. Het troostvriendje eet hun zorgen op! De kinderen hebben vaak veel meegemaakt en het is fijn als zij een "vriendje"hebben waar ze hun gedachten en zorgen kwijt kunnen. Vrijwilligers die creatief zijn vragen wij deze knuffels te maken. Haken, naaien of breien. Maakt niet uit. Als het een lief vriendjes is waar een ritsje in zit. Project Dreamy Dolphin.

PATROON van Troostvriendje

DEKENTJES

Voor het project Dreamy Dolphin zijn wij opzoek naar Hakers, naaiers of breiers, die het leuk vinden een dekentje voor ons te maken. De dekentjes komen terecht bij de kinderen van het Dreamy Dolphin project. Onder deze deken kunnen ze even hun eigen wereld maken/creeeren. Of wegkruipen als ze even warmte en geborgenheid nodig hebben. Sociaal emotioneel is dit erg belangrijk voor kinderen die al veel hebben meegemaakt. Wie wil er voor ons vrolijke kinderdekentjes maken. Je mag je eigen creatieviteit gebruiken. Lapjesdeken, thema etc. Genaaid met stofjes fleece of bv met wattine. Gehaakt of genaaid. We hebben dekentjes nodig van formaten als 90x120, 120x150 en 150x200.

KNUFFELS

Ook knuffels zijn van harte welkom. De vrouwen uit Ulvenhout die vorig jaar een actie zijn gestart voor stoffenslingers waar uiteindelijk 330 slingers uit voortkwamen, gaan dit jaar knuffels naaien voor het Dreamy Dolphin project. Dus wil je liever geen dekentje maar een knuffel naaien kijk dan eens op www.ladybugenco.blogspot.nl voor SNUF of maak een eigen creatie!

STOFFEN SLINGERS

Vorig jaar waren er twee geweldige meiden uit Ulvenhout die een initiatief waren opgestart voor Happy Hippo. Zij hebben toen zoveel mensen opgeroepen om stoffen slingers te naaien voor de stichting. Ze stonden in kranten, op internetblogs en facebook. Vanuit Amerika werden zelfgemaakte slingers verzonden. Zelfs het grote Bernina, bekend van zijn naaimachines. Heeft destijds workshops en publiciteit hiervoor gemaakt. Uit deze actie zijn destijds meer dan 300 slingers gekomen.

Helaas is er een hele grote stijging in aanmeldingen bij de voedselbank. Hierdoor ook meer kinderen en meer verjaardagsboxen. Wij doen in elke box nu een mooie zelfgemaakt stoffen slinger. Die natuurlijk erg duurzaam is. Deze kun je nog jaren gebruiken en zelfs wassen. Goed voor heeeeel veeel mooie feestjes. De slingers raken langzaam op en wij willen daarom vragen of er mensen zijn die ons willen helpen. Heb jij nog resten stof over en vind je het leuk om eens een mooie slinger te naaien. Help ons dan! Hierbij vind je een sjabloon met de grootte van de driehoeksvlag en een omschrijving van de werkwijze.

Het zou fantastisch zijn als er zo af en toe weer eens vlaggen binnen komen. Je kunt ze sturen naar :

Stichting Happy Hippo, Ulvenhoutselaan 35, 4835 MA Breda

SJABLOON DRIEHOEK

WERKWIJZE

MAAK EEN MOOIE VERJAARDAGSKAART!

Ben je nu niet zo goed met de naaimachine maar vind je het wel leuk om iets te knutselen. Ook zouden wij het leuk vinden om een persoonlijke felicitatie in de box te kunnen doen. Erg leuk is dan dat dit staat op een mooie verjaardagskaart. Kun jij een mooie verjaardagskaart maken voor de kinderen, waar ik dan een persoonlijke boodschap voor de jarige op kan zetten?

MAAK UITNODIGINGEN

Ook zijn wij blij met setjes uitnodigingen. Setjes van 6 uitnodigingen, zodat de kinderen vriendjes of vriendinnetjes uit kunnen nodigen voor hun feestje! En ook deze het liefste zelf gemaakt, maar hoeft niet!

dekentje/snuf/slinger