Dank aan vrijwilligers Happy Hippo bij NLdoet!

16-03-17 |

Sinds de oproep op facebook en in de krant stroomden de aanmeldingen voor de NLdoet klus van stichting Happy Hippo binnen. Alle beschikbare plekjes waren dan ook afgelopen vrijdag en zaterdag, 10 en 11 maart, bezet: zo’n 80 enthousiaste vrijwilligers gingen aan de slag! Het team van Happy Hippo kijkt terug op twee super geslaagde dagen.

Vrijdag rond 13.30 uur stonden de eerste vrijwilligers klaar bij lunchroom De Uitdaging in Ulvenhout om aan de slag te gaan. Op zaterdag rond de klok van 17.00 uur mocht het resultaat er zijn: maar liefst 86 vrolijk gekleurde stoffen vlaggenlijnen klaar een aantal troostvriendjes die hun weg naar een mooie bestemming gaan vinden en een hoop beginnetjes van droomdekentjes die thuis verder afgewerkt worden. En dat allemaal voor in de verjaardagsbox en Dreamy Dolphin tas die de stichting samenstelt voor de kinderen van de Voedselbank en de Safegroup in Breda.

Zowel vrijdag als zaterdag waren zo’n 40 vrijwilligers actief. Een fantastische opkomst waar Happy Hippo trots op is. “Mooi dat zoveel mensen zich samen met ons willen inzetten voor de kinderen in Breda die het even wat minder hebben” aldus Margriet Oostrom, oprichtster van Happy Hippo. Deze mensen waren te gast bij lunchroom De Uitdaging die zeer gastvrij de deuren opende voor de actie. Een gezellige locatie waar de creativiteit goed los kwam. Het team van Happy Hippo en de medewerkers van De Uitdaging zorgden dat het de vrijwilligers tijdens het knippen, strijken, naaien, breien of haken aan niets ontbrak en zorgden voor koffie, thee en wat lekkers, waarvoor ook bakker Joppen bedankt wordt die op zaterdag de lunch mede verzorgde. Zaterdag werden er zelfs wat kleinere handen uit de mouwen gestoken om te helpen vrolijke vlaggenlijnen samen te stellen. Na twee mooie dagen  waar tijdens het werken ook gezellig gekletst is en er nieuwe contacten zijn gelegd, keerde zowel de vrijwilligers als het team van Happy Hippo voldaan weer naar huis.