De vlag kan uit!

06-11-16 |

Happy Hippo kan weer vlaggetjes ophangen! Nog geen vier weken geleden vroegen we hulp bij het maken van vlaggenlijnen voor in de verjaardag dozen. De hulp was enorm met een fantastisch resultaat!

Op vrijdagochtend 28 oktober 2016 gingen de eerste dames aan het werk in het CreAtelier van Yanne Fortes in de Houtmarktpassage. Van de grote stapels vrolijke stofjes werden driehoekjes, rechthoeken en halve maantjes geknipt en aan elkaar gestikt, gekeerd en gestreken. In allerlei samenstellingen werden aan het eind van die eerste ochtend drie complete vlaggenlijnen op de tafel gelegd. De hardwerkende dames die vrijwillig hun steentje bijdroegen waren zo enthousiast dat er ook werkjes mee naar huis gingen en sommigen vaker de weg naar de Houtmarktpassage wisten te vinden de weken daarna.

De vrijdag in de herfstvakantie had Happy Hippo onder andere hulp van een aantal jonge meiden en een jonge heer en hun moeders bij het in elkaar zetten van de vlaggenlijnen. De bonte slingers die deze ochtend samengesteld zijn, zijn met liefde in elkaar gezet door kinderen zelf die op deze manier leeftijdsgenootjes helpen een leuk feestje te kunnen maken. En niet alleen het knippen, maar ook het naaien achter de naaimachine ging de jonge helpers prima af!

Vrijdag 4 november was de laatste ochtend en is er keihard doorgewerkt om een fantastisch resultaat op tafel te leggen: maar liefst 49 hele vlaggenlijnen (dat zijn bij elkaar toch zo’n 640 vlaggetjes) zijn klaar! En er lagen nog een heleboel vlaggetjes te wachten om nog aan een band gemaakt te worden. Met dit resultaat is stichting Happy Hippo enorm blij en bedankt dan ook alle vrijwilligers die zich hiervoor hebben ingezet en ook Yanne Fortes van CreAtelier Doe ’t lekker zelf voor haar hulp en het beschikbaar stellen van haar ruimte. Vlaggenlijnen zijn altijd bruikbaar bij Happy Hippo. Creatievelingen die ook een bijdrage willen doen, kunnen het patroon van de vlaggenlijn vinden op onze website.