Speelgoedbank Breda van start

11-07-17 |

TROTS mogen we zijn dat we hebben mogen meedenken en opzetten van een nieuwe actie in Breda. Namelijk de Speelgoedbank

SNS start speelgoedbank

Om gezinnen te helpen die het iets minder breed hebben, start SNS breda op 24 juli met de Speelgoedbank. Dit doen ze samen met de voedselbank en stichting Happy Hippo. Tot 1 september  2017 kunnen alle kinderen en ouders speelgoed dat schoon, compleet en niet beschadigd is inleveren bij de SNS Breda aan de Moerwijk 13 in winkelcentrum Hoge Vucht.

Spaaractie met maatschappelijke doelen

Ieder kind heeft recht om te spelen, maar niet ieder kind heeft speelgoed. Tijdens de spaaractie krijgen de kinderen bij de voedselbank elke week vanaf 25 augustus t/m 14 oktober een vast bedrag aan speelgeld. Medewerkers van SNS delen dit wekelijks uit. Met het gespaarde speelgoed kunnen de kinderen in de SNS winkel speelgoed kopen vanaf 4 september t/m 31 oktober. Daardoor leren de kinderen spelenderwijs omgaan met geld. Tegelijkertijd draagt de actie bij aan een duurzamere samenleving waarin we gebruikt speelgoed niet weggooien, maar hergebruiken.

"het is de eerste keer dat we deze actie doen. Het is ontstaan uit de gedachte dat we meer maatschappelijk betrokken willen zijn bij onze omgeving en graag ons steentje bijdragen. Dankzij de samenwerking met de voedselbank en Stichting Happy Hippo kunnen we deze actie doen in de Hoge Vucht. We hopen natuurlijk op veel speelgoed zodat de kinderen een mooie keuze hebben waar ze voor kunnen sparen met het speelgeld! Zegt Tom Jansen, Manager SNS Breda