Superaap voor Safegroup Breda

07-09-17 |

Binnenkort lanceert stichting Happy Hippo in samenwerking met Esther van der Ham (Droomvallei Uitgeverij) het boekje "Superaap" voor kinderen van de Safegroup.

Stichting Happy Hippo heeft weer een mooi initiatief voor hun Dreamy Dolphin Box. De Dreamy Dolphin Box is voor de kinderen van Safegroup Breda, een opvanghuis voor moeders en kinderen die gevlucht zijn voor huiselijk geweld.

Afgelopen voorjaar kreeg de stichting Happy Hippo 40 leuke Superaap-knuffels gedoneerd. Margriet Oostrom, voorzitter en oprichtster van de Stichting, wilde hier iets bijzonders mee doen. Het Superaapje wil ze geven aan de kinderen in de crisisopvang van de Safegroup. Het is het idee dat Superaap deze kinderen zelfvertrouwen en kracht gaat geven. Om dit te ondersteunen heeft ze Esther van der Ham benaderd. Esther schrijft en illustreert kinderboeken, romans, richtte Droomvallei Uitgeverij op en verzorgt creatieve workshops voor kinderen en volwassenen.

Esther heeft speciaal voor de superaap belangeloos een verhaal geschreven en uitgegeven. Het verhaal gaat over een aap met superkrachten en hoe hij hiermee om kan gaan. De bedoeling is dat het verhaal samen met het Aapje erbij de kinderen die het nodig hebben extra kracht kan geven. Esther en Droomvallei Uitgeverij stellen dit boekje beschikbaar. Esthers zoon Renze (11) maakte de illustraties.

Esther van der Ham heeft 16 september haar boekpresentatie van haar roman “Contact!” in de voormalige rechtbank van het gevangeniscomplex “De Koepel” tussen 14 en 17 uur. Met veel trots gaan Esther en Margriet ook deze dag het boekje en superaap lanceren. Het is een geweldige samenwerking en we gaan in de toekomst zeker samen meer doen voor de kinderen.
Nieuwsgierig: www.prachtboeken.nl
Presentatie : 16 september om 14:00-17:00 voormalige rechtbank De Koepel