Project Dreamy Dolphin

Oktober 2014 starten wij in samenwerking met het bedrijf Driscoll's het project Dreamy Dolphin voor de Safegroup Breda. De Safegroup is een opvangcentrum voor vrouwen en kinderen die te maken hebben met huiselijk geweld. Vaak hebben zij plotseling hun vertrouwde omgeving moeten verlaten en geen tijd gehad om (dierbare) spulletjes mee te nemen. Vooral op de kinderen heeft dit een grote impact. Happy Hippo en Driscoll's zijn samen het project Dreamy Dolphin gestart. Dreamy Dolphin creĆ«ert welkomstpakketten voor de kinderen zodat ze zich sneller thuis voelen, die deze kinderen hun eigen kunnen maken. Iets voor hen zelf. Denk aan een dekentje/knuffel, knutselspulletjes als teken- en plakspullen, dagboek, leesboekje, een eigen beker en tandenborstel. Zodat ook deze kinderen kind kunnen zijn en iets voor hen zelf hebben.

Voor de crisisopvang bij de locatie Goirle maken wij tassen voor middelbare scholieren met schoolartikelen. Deze mooie tassen worden gemaakt door vrijwilligers.

Daarnaast krijgen deze kinderen van ons een Troostvriendje en een Droomdekentje

Troostvriendjes: Deze worden met de hand gemaakt door vrijwilligers. Gehaakt, gebreid of genaaid. Het zijn speciale Knuffels voor kinderen die op te jonge leeftijd al te veel hebben meegemaakt. Het is fijn hun zorgen, gedachten of verdriet te kunnen delen met een vriendje dat er altijd is. Het handgemaakt troostvriendje heeft een zakje of rits in het lijfje. Kinderen kunnen hun verdriet of zorgen opschrijven of tekenen en in het vriendje stoppen. Zo hebben ze hun zorgen toch even kunnen delen en eet het vriendje hun zorgen op!

Droomdekentje: Met het dekentje kunnen de kinderen zich even terugtrekken in hun eigen wereldje en hun dromen en fantasie de vrije loop laten. Wegkruipen als ze warmte en geborgenheid nodig hebben. Ieder droomdekentje is uniek en bijzonder net als de kinderen. Ook deze dekentje worden gemaakt door vrijwilligers. Met de kinderen een eigen veilige plekje te geven, probeert de stichting deze overstap minder heftig te maken.