Creatieve projecten

Voor de ontwikkeling van al onze boxen hebben wij gecombineerd met creatieve projecten.

Lieve vrijwilligers die voor ons thuis of in groepsverband mooie gewenste spulletjes maken die wij gebruiken in onze boxen.

Vlaggentjesdagen:

Ook organiseren wij 2 keer per jaar een gezellige creadag. Dit oa op de NL Doet dagen in maart van elk jaar.

Waar we in de gezellige warme locatie van De Uitdaging in Ulvenhout gezamelijk zoveel mogelijk vlaggenlijnen maken voor onze Happy Hippo box.

En dit alles onder het genot van een heerlijke lunch en koffie van De Uitdaging. ivm de corona maatregelingen zijn deze helaas in 2020 niet doorgegaan.

Iedereen is welkom om zich in te schrijven voor deze dagen. Op het moment dat wij een datum hebben plaatsen wij dit op onze facebookpagina en kan er worden ingeschreven.

BENT U CREATIEF EN WILT U HELPEN?

DIT ZIJN DE CREATIES DIE WIJ GEBRUIKEN EN WAARVOOR:

Vlaggenlijnen:

Feestelijke staffen vlaggenlijnen. genaaid van verschillende vrolijke  reststoffen. Een mooie duurzame manier om slingers te maken. Deze doen wij in elke verjaardagsbox.  Zo krijgt de jarige een feestelijke slinger die de familie bij elke verjaardag en elk jaar kunnen gebruiken zonder dat het kapot gaat.

PATROON

Troostvriendjes :

Dit zijn vaak gehaakte knuffels met een ritsmondje. Deze worden uitgereikt door de therapeut bij de crisisopvang van huiselijk geweld. De therapeut weet precies welk kind dit goed kan gebruiken.  Kind dat in de opvang terecht komt krijgt begeleiding en therapie.  Niet ieder kind kan hier even goed over praten. Door te schrijven of te tekenen op een papiertje en dit in het mondje van dit troostvriendje te doen, helpt dit dingen te verwerken. Het vriendje eet de problemen voor even op.

PATROON

Droomdekentje:

Gehaakte, gebreide of genaaide dekentjes waar kinderen die terechtkomen in de crisisopvang voor huiselijk geweld, zich even zelf kunnen terugtrekken. Ze mogen op locatie zelf een dekentje uitzoeken die ze mooi vinden en waar ze troost bij kunnen vinden. Even lekker warm om zich heen slaan of even alleen knus terugtrekken onder het dekentje.

De dekentjes mogen alle patronen en afmetingen hebben. We het liefste een formaat groot genoeg om als kind lekker onder te kunnen kruipen.

Linnen Tassen:

Voor de kinderen in de crisisopvangcentra in Goirle en Breda is het handiger om een tas te krijgen dan een grote box. Daarom hebben wij gekozen voor tassen. Deze kunnen ze ook gelijk gebruiken voor sport of school. Veel van deze tassen kunnen ook zelf gemaakt worden.  Hier vind u een voorbeeld van een linnen tas . Deze hebben meestal de afmetingen van 37 x 41 met een hengsel van ongeveer 80cm.  Maar het mag ook 40×50 zijn.