Stichting Happy Hippo

Happy Hippo Speelgoedbank

Met de Speelgoedbank Breda willen wij het voor ieder kind uit Breda mogelijk maken om met goed speelgoed te spelen wat zij zelf uit kunnen kiezen. Speelgoed is nodig voor de ontwikkeling van kinderen. Met speelgoed worden kinderen uitgedaagd, leren ze keuzes maken en oplossingen te vinden. Ze leren creatief, constructief, cognitief, emotioneel, sociaal en motorisch te groeien.

Verder willen we met onze Speelgoedbank maatschappelijk relevant zijn door een bijdragen te leveren aan de; circulaire economie, vermindering van afval, ondersteuning aan ouders bij het leren budgetteren van hun kinderen en de waarde van geld en goederen aanleren. En niet onbelangrijk, het gevoel geven dat iedereen gelijk is en kinderen zelf een keuze laten maken voor speelgoed in een échte speelgoedwinkel

Wij zorgen er voor dat speelgoed en boeken een tweede leven krijgen. Wij zijn van mening dat elk kind recht heeft op speelgoed en kinderboeken. Met goed speelgoed leren kinderen te delen, spelen, fijne motoriek te ontwikkelen en mee te doen met hun leeftijdsgenootjes.

Speelgoed doneren

Heeft u nog goed tweedehands speelgoed? Doneer het aan de speelgoedbank.

adres speelgoedbank Breda

Wij zijn open op … en … van … tot ….

Ons adres is :

Speelgoed ophalen

Lees hier of jij in aanmerking komt om speelgoed gratis op te halen.

Wat nog meer ??

A short description of this service and how it helps clients.

Veel gestelde vragen

Onze speelgoedbank is……..

Wij zijn open van… tot…….

A detailed answer to provide information about your business, build trust with potential clients, and help convince the visitor that you are a good fit for them.

Onze vrijwilligers sorteren het speelgoed. Daarna komt het in de “winkel”. Ik deze winkel mogen kinderen waarvan de ouders een Breda pas hebben periodiek speelgoed uit komen zoeken.

Nee, vooralsnog nog niet. We geven het alleen weg

Heb je geen Breda pas maar vind je dat je ook speelgoed zou mogen uitkiezen, vraag het dan aan je hulpverlener of stichting leergeld. Zij kunnen je doorverwijzen naar ons.