Stichting Happy Hippo

Happy Hippo speelgoedbank

Bij speelgoedbank Breda krijgt kwalitatief hoogwaardig speelgoed een nieuw tweede leven. Kinderen voor wie het ontvangen van cadeaus minder vanzelfsprekend is, krijgen bij ons de kans om zélf speelgoed uit te kiezen in onze speelgoedwinkel!

Een toekomst waarin elk kind in Breda zorgeloos met speelgoed kan spelen. Daar gaan we voor bij Happy Hippo. Want ieder kind heeft recht op mooi speelgoed en kinderboeken. Met speelgoed worden kinderen uitgedaagd, leren ze keuzes maken en oplossingen te vinden. Ze leren te delen, spelen, een fijne motoriek te ontwikkelen en mee te doen met hun leeftijdsgenootjes.

Daarom krijgt speelgoed bij Speelgoedbank Breda een heel goed tweede leven.

Daarnaast zijn we met onze Speelgoedbank maatschappelijk relevant door een bijdrage te leveren aan;

• De circulaire economie
  • Vermindering van afval
  • De ondersteuning aan ouders bij het leren budgetteren van hun kinderen en het aanleren van de waarde van geld en goederen.
  • Het gevoel dat iedereen gelijk is en kinderen zelf een keuze laten maken voor speelgoed in een échte speelgoedwinkel.

Speelgoed doneren

Heb je goed tweedehands speelgoed waar niet meer mee gespeeld wordt? Doneer het aan de speelgoedbank.

adres speelgoedbank Breda

Openingstijden

Bij de speelgoedbank maken we graag tijd voor (speel)plezier! Bekijk onze openingstijden

Speelgoed ophalen

Wil je weten of je in aanmerking komt om gratis speelgoed op te halen? Lees hier meer over hoe de Speelgoedbank jou kan helpen!

Vrijwilliger worden

Wil je vrijwilliger worden?

Veel gestelde vragen

Bij de oude Faam fabriek bij het station van Breda. Let wel op: speelgoed inleveren kan alleen op vaste openingstijden. Hierover volgt later meer informatie…

Onze openingstijden:

• Elke vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur
  • Een keer in de maand op zondag van 10.00 uur tot 16.00 uur.

We maken Bredase kinderen heel graag blij met;

• Goed en bruikbaar speelgoed
  • Heel en compleet speelgoed (dus niet kapot)
  • Schoon speelgoed
  • Puzzels en spellen compleet en in de doos
  • Lego en duplo
  • Playmobil
  • Fischer Price
  • Kinder verkleedkleding
  • Knutselspullen
  • Nieuwe knuffels
  • Goede moderne prenten- en leesboeken maximaal 20 jaar oud. (Zonder vergeelde bladzijden, heel en zonder dat erin geschreven is

Wat nemen we daarom NIET aan?

• Speelgoed ouder dan 20 jaar
  • Incompleet speelgoed
  • Kapot, verkleurd en vies speelgoed
  • Videobanden, cassettes, cd’s en dvd’s
  • Opblaasbare artikelen

Onze vrijwilligers sorteren het speelgoed. Daarna komt het in de “winkel”. Ik deze winkel mogen kinderen waarvan de ouders een Breda pas hebben periodiek gratis speelgoed uit komen zoeken.

Nee, vooralsnog nog niet. We geven het alleen weg

Heb je geen Breda pas maar vind je dat je ook speelgoed zou mogen uitkiezen. Vraag het dan aan je hulpverlener of stichting leergeld. Zij kunnen je doorverwijzen naar ons.

A detailed answer to provide information about your business, build trust with potential clients, and help convince the visitor that you are a good fit for them.