Dreamy Dolphin

Een warm welkom tas voor kinderen en moeders van de crisisopvang voor huiselijk geweld.

Tas voor kinderen en moeders

Voor het Dreamy Dolphin project maken wij welkom-tassen voor kinderen en jong volwassenen die opgevangen worden in de crisisopvang voor huiselijk geweld.

In de omgeving Breda worden zij opgevangen bij de Safegroup Breda.

De kinderen hebben vaak plots hun huis en eigen bed moeten verlaten en krijgen van ons een tas met spulletjes om ze wat troost te bieden en iets voor zichzelf te hebben.

De inhoud van de tas is per leeftijd anders en is met de hulpverleners samengesteld.

Zorgenvriendjes en droomdekens

In veel van de tassen zitten zorgenvriendjes en droomdekens. Een droomdekentje mogen de kinderen zelf uitzoeken. Ze kunnen er een warm vertrouwd plekje in vinden en lekker in wegkruipen.

Troostvriendjes zijn bijzondere knuffeltjes die een speciale therapeutische werking hebben. De knuffeltjes hebben een rits mondje. Kinderen kunnen hun zorgen en gedachten tekenen of opschrijven en het papiertje in het knuffeltje stoppen. Het knuffeltje eet symbolisch hun zorgen op.

De dekentjes en de troostvriendjes worden gemaakt door vrijwilligers. Wil jij ook helpen?