Stichting Happy Hippo

Speelgoed doneren

LETOP: OP DIT MOMENT NEMEN WE NOG GEEN SPEELGOED AAN OMDAT WE ONS PAND IN DE OUDE FAAM FABRIEK NOG AAN HET INRICHTEN ZIJN, ZODRA WE SPEELGOED KUNNEN ONTVANGEN, LATEN WE HET HIER WETEN.

Schenk jouw speelgoed aan Happy Hippo! Jouw donaties laten kinderen weer stralen. Want elk kind verdient het om echt kind te zijn, toch? En het is super simpel! Ontdek hier hoe je kunt doneren:

Heb jij  goed speelgoed over waar niet meer mee gespeeld wordt? Wij zijn erg bij met schoon tweedehands en herbruikbaar speelgoed.

Via onze speelgoedbank krijgt speelgoed een tweede leven. Samen dragen we een steentje bij aan een duurzamer Breda en helpen we kinderen die het nodig hebben.

Wij werken alleen met vrijwilligers en speelgoed uitzoeken, sorteren en in de winkel presenteren kost heel veel tijd. Daarom hebben we een aantal richtlijnen voor de donatie van speelgoed. Wij ontvangen graag:

• Goed en bruikbaar speelgoed
  • Heel en compleet speelgoed (dus niet kapot)
  • Schoon speelgoed
  • Puzzels en spellen compleet en in de doos
  • Knutselspullen
  • Ongeknuffelde knuffels
  • Lego en duplo
  • Playmobil
  • Fischer Price
  • Kinder verkleedkleding
  • Goede moderne prenten- en leesboeken maximaal 20 jaar oud. (Zonder vergeelde bladzijden, heel en zonder dat er in geschreven is)

Onderstaande nemen we NIET aan:

• Speelgoed ouder dan 20 jaar
  • Incompleet speelgoed
  • Kapot, verkleurd en vies speelgoed
  • Videobanden, cassettes, cd’s en dvd’s
  • Opblaasbare artikelen

Wij begrijpen heel goed dat gebruikt speelgoed een emotie heeft. Jouw kinderen hebben er zelf veel plezier van gehad. Soms lijkt het daarom misschien dat al het oude speelgoed nog best doorgegeven kan worden, maar dat is niet zo. Oud, gedateerd, incompleet speelgoed en oude (vergeelde) boeken vinden kinderen niet leuk. Alleen speelgoed als Fischer Price, Duplo en Lego is zo goed als tijdloos.

Graag ontvangen wij schoon en compleet speelgoed uit deze tijd. Niet in dozen met ook nog andere spullen als kandelaars en oude kleding. Wij zijn geen kringloopwinkel! Het kost onze vrijwilligers heel veel werk en geld om dit allemaal uit te zoeken en af te voeren. Terwijl we ons juist willen richten op de kinderen.

Wij vragen je daarom vriendelijk om kritisch te kijken naar het speelgoed en het alleen te doneren als het opnieuw ingepakt een fantastisch cadeau kan zijn wat je zelf aan een kind zou kunnen geven. Al het andere speelgoed kun je inleveren bij de kringloopwinkel.

Mooi tweedehands speelgoed kun je  afleveren tijdens speciale openingstijden van de speelgoedbank. Later hierover meer!