Stichting Happy Hippo

Happy Hippo Speelgoedbank

Vanaf 2024 hopen wij een speelgoedbank in Breda te kunnen opstarten.  Op dit moment zijn we druk op zoek naar een geschikt pand.

Er zijn veel mensen die ons benaderen omdat ze al speelgoed willen doneren. Dat vinden we super lief! Helaas kunnen we het nu nog niet aannemen omdat onze huidige opslag dat te klein voor is. Zodra we een pand hebben is jullie speelgoed meer dan welkom.
Zodra we nieuws hebben over een pand publiceren we dat hier en op onze facebook pagina.

In de gemeente Breda leven ruim 1600 kinderen onder de 14 jaar waarvan de ouders moeite hebben om rond te komen.

Het gebrek aan budget om educatief materiaal en speelgoed aan te schaffen, plaatst kinderen in een achtergestelde positie. Kinderen schamen zich om een klasgenootje mee naar huis te nemen of zeggen af voor het verjaardagsfeestje van hun vriendje omdat er geen budget voor een cadeautje is. Wij hopen dat alle kinderen in Breda door onze speelgoedbank toegang krijgen tot mooi speelgoed zodat elk kind zorgeloos met goed speelgoed kan spelen.

Alle kinderen waarvan de ouders een Breda pas hebben mogen straks goed speelgoed bij de speelgoedbank ophalen.

Verder willen we met onze Speelgoedbank maatschappelijk relevant zijn door een bijdrage te leveren aan de circulaire economie en vermindering van afval. Ook willen we ouders ondersteunen bij het leren budgetteren van hun kinderen door kinderen te laten “sparen” voor grotere stukken speelgoed. .